Yhteisötyö

Vuokrasopimuksen mukaisesti jokainen jäsen on velvoitettu tekemään työtä vähintään 9 h /vuosi yhdistyksen alueiden kunnossapidossa ja/tai erilaisten tapahtumien järjestelyissä.

Mikäli mökin myyjä on ollut yhteisötöistä vapautettu, uusien 30.6. jälkeen jäseniksi liittyneiden yhteisötyövelvoite kyseiselle vuodelle on 6 h.

Yhteisötyötunnit tulisi tehdä tasaisesti kesän aikana.

Yhteisötyöstä vapautettuja ovat kunniajäsenet ja ne jäsenet, jotka ovat edellisen vuoden loppuun mennessä täyttäneet vähintään 70 vuotta ja olleet yhdistyksen jäseninä yhtäjaksoisesti 10 vuotta.

Yhteisötyön lisäksi järjestetään perinteiset kevät- ja syystalkoot.

Toimintasuunnitelman mukaisesti yhdistys palkkaa palkkatuen avulla kaksi henkilöä. Toisen tehtäviin kuuluu ympäristön hoito, kuten nurmikon leikkaus ja pihapiirin siistiminen sekä saunan lämmitys keskiviikkoisin. Toisen tehtäviin kuuluvat saunan, suihkutilojen, WC-tilojen ja kompostoivien käymälöiden siivoukset

Yhteisötyön voi suorittaa

a) saapumalla varastorakennukselle tiistaina  klo 17, jolloin tehdään joukolla alueen kunnossapitoon ja rakentamiseen liittyviä tehtäviä klo 20 asti yhteisötyön ohjaajien johdolla

b) tekemällä yhdistyksen toimintaan liittyviä tehtäviä/töitä, joita hallitus ja toimikunnat ovat asettaneet tai

c) maksamalla yhdistykselle syyskokouksessa päätetyn maksun.

Jos mielessäsi on jokin muu tehtävä, jota voisit tehdä yhdistyksen hyväksi ja näin suorittaa yhteisötyösi, ole yhteydessä hallitukseen. Ehdotukset käsitellään hallituksen kokouksessa.

Viljelijän on ITSE varmistettava, että yhteisötyö tulee kirjattua yhteisötyövihkoon.

Yhteisötöitä kaudelle 2018

(9h) Pirtin pihapiirin perennapenkkien siistiminen ja hoito kesä-elokuu

(9h) Kallion pensaiden juuristoalueen kitkeminen ja kanttaus kesä-elokuu

Leikkikentän ruusuangervojen juuristoalueen siistinä pitäminen ja reunan kanttaus kesä-elokuu