Turvallisuus

Hanki mökillesi käsisammutin ja sammutuspeite ja opettele käyttämään niitä. Huolehdi palovaroittimen toimivuudesta.

Säilytä mökilläsi näkyvässä paikassa osoitetieto: sekä yhdistyksen katuosoite Muotialantie 43, Tampere ja mökin osoite. Stressaavissa tilanteissa osoite voi unohtua tai vieraasi eivät tiedä sitä.

Älä säilytä mökissä mitään arvokasta ainakaan talvikaudella.

Jos mökkiisi on murtauduttu, ilmoita asiasta poliisille ja vakuutusyhtiölle. Älä siivoa paikkoja ennen kuin saat siihen luvan poliisilta ja joissakin tapauksissa vakuutusyhtiöltä. Murroista on hyvä ilmoittaa myös hallitukselle, jotta asiasta voidaan tarvittaessa tiedottaa laajemmin yhdistyksen jäsenille, jos murtoilmoituksia tulee useita.

Jos naapurisi mökkiin on murtauduttu, eikä sinulla ole hänen yhteystietojaan, ota yhteyttä hallitukseen.

Jos havaitset alueella häiriökäyttäytymistä tai murto on käynnissä, soita hätänumeroon 112, älä mene yksin itse selvittämään tilannetta.

Jos havaitsen alueella vaurioita, esimerkiksi yleisessä käytössä olevissa tiloissa tai vedenjakelussa/katuvalaistuksessa ilmoita asiasta isännälle, puheenjohtajalle tai muille hallituksen jäsenille.