Yhteisötyö

Vuokrasopimuksen mukaisesti jokainen jäsen on velvoitettu tekemään työtä vähintään 9 h /vuosi yhdistyksen alueiden kunnossapidossa ja/tai erilaisten tapahtumien järjestelyissä. Yhteisötöiden suorittaminen on tärkeää meille kaikille, koska ne mahdollistavat edullisen vuosimaksun ja takaavat alueemme kunnossapidon ja viihtyisyyden.

Yhteisötyötunnit tulee tehdä tasaisesti kesän aikana.

Yhteisötyöstä vapautettuja ovat kunniajäsenet ja ne jäsenet, jotka ovat edellisen vuoden loppuun mennessä täyttäneet vähintään 70 vuotta ja olleet yhdistyksen jäseninä yhtäjaksoisesti 10 vuotta.

Yhteisötyön voi suorittaa

1. Saapumalla varastorakennukselle tiistaina  klo 17, jolloin tehdään joukolla alueen kunnossapitoon ja rakentamiseen liittyviä tehtäviä klo 20 asti yhteisötyön ohjaajien johdolla
  2. Tekemällä yhdistyksen toimintaan liittyviä tehtäviä/töitä, joita hallitus ja toimikunnat ovat asettaneet tai
  3. Maksamalla yhdistykselle syyskokouksessa päätetyn maksun.

HUOM: Yhteisötyöaikojen ulkopuolelle sovitut työt kirjataan ylös ja tehdyistä töistä täytetään alla oleva lomake.

Viljelijän on ITSE varmistettava, että yhteisötyö tulee kirjattua.

Uuden mökkiläisen yhteisötyövelvoite

Mikäli mökin myyjä on ollut yhteisötöistä vapautettu, niin

• Toukokuussa jäseneksi liittyneen yhteisötyövelvoite 9h
  • Kesäkuussa liittyneen 6h
  • Heinäkuussa liittyneen 3h kyseiselle vuodelle

Muutoin uudet mökkiläiset sopivat myyjän kanssa meneillään olevan kauden yhteisötyön velvoitteiden hoitamisesta, mieluiten kirjallisena kaupanteon yhteydessä.

Talkoot

Yhteisötyön lisäksi järjestetään perinteiset kevät- ja syystalkoot, jotka eivät kartuta yhteisötyötunteja.

Palkattu työvoima

Kausityöntekijän tehtäviin kuuluu ympäristön hoito, kuten nurmikon leikkaus ja pihapiirin siistiminen sekä kompostoivien käymälöiden tyhjennys. Myös saunan, suihku- ja WC-tilojen siivoukset hoitaa palkattu työvoima.

Ilmoittautuminen yhteisötöihin kaudelle 2024

Vuoden 2024 yhteisötyöryhmiin kaivataan lisää tekijöitä. Tällä lomakkeella voit ilmaista kiinnostuksesi joihinkin tehtävistä.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Ethän ole robotti? Kirjoita yhteenlaskun vastaus alle.

viisi + kolme =

ILMOITA TEHDYT YHTEISÖTYÖT - KAUSI 2024

Jokainen viljelijä ilmoittaa itse tehdyt yhteisötyöt yhdistykselle käyttämällä tätä lomaketta.

Ohje koskee kaikkia tehtyjä yhteisötöitä, kuten yhteisötyötiistain työt, keittiön yhteisötyöt, saunan yhteisötyöt ja muut sovitut yhteisötyöt.

Töitä voi ilmoittaa sitä mukaa, kun niitä tekee. Ilmoituksen voi täyttää useamman kerran kauden aikana. Kaikki työt tulee olla ilmoitettu 31.10. mennessä.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.