Mansikkatie 286, 53 500 euroa

25.4.2024

Myydään hyväkuntoinen siirtolapuutarhamökki ja vuokraoikeus 300m2 palstaan Nekalassa.

Palstalla marjapensaita, perennoja, viljelylaatikoista tehty kasvimaa, kolme kompostia, tiskauspiste sekä viihtyisä pieni patio, jossa paviljonki ja pöytäryhmä. Puutarhasta saa hyvän sadon puna- ja mustaviinimarjoja, karviaisia sekä erittäin maukasta vadelmaa, jota kasvaa tontin raja-aitana. Kasvimaan kaariportissa kipuavat viiniköynnökset, jotka alkavat tuottaa satoa tulevina kesinä ja pihaan on istutettu hasselpähkinäpensaita, kirsikkaluumua, tyrniä, karhunvadelmaa ja mustaseljaa. Pihalla kasvaa lisäksi perinneperennoja ja muita kukkaistutuksia.

Mökkiin tehty routimaton teräspaaluperustus 2009, jonka yhteydessä uusittu myös alapohja ja eristeet. 2009 tehty myös täydellinen sisäremontti, jonka yhteydessä mökkiin on otettu sähköliittymä. Huopakatto uusittu. Ulkoverhous maalattava ja/tai osittain uusittava lähiaikoina. Portaat uusittu 2023. Mökin kyljessä työkaluvaja.

Mökissä on väliovellinen eteinen ja huone, jonka päällä avoin nukkumaparvi. Mökissä on sähköt ja keittiöön on mahdollisuus vetää myös vesi. Mökin edelliset omistajat ovat asentaneet keittiöön hanan ja kaivaneet imeytyskuopan harmaavedelle, mutta tämä projekti oli jäänyt kesken ja itse olemme tykänneet tiskata ulkona sijaitsevalla tiskipisteellä. Mökissä on makuutilaa alakerran vuodesohvalla sekä parvella, jonne on mittatilauksena teetetty tilaan sopiva 120cm leveä futon-henkinen sängynrunko. Keittiöön kuuluu kaapisto, tiskipöytä ja hana, hella, liesituuletin ja jääkaappi. Säilytystilaa tuo sievä 50-luvun vaatekaappi ja eteisen hyllyköt.

Kauppaan kuuluu mökki-irtaimistoa, mm. ruohonleikkuri, kottikärryt, puutarhatyökaluja, puutarhakalusteet pehmusteineen, kokoontaittuva tiskipöytä, sängyn runko, pieni kaasugrilli ja levitettävä sohvasänky. Muista kalusteista ja irtaimistosta voidaan myös keskustella.

Mökki sijaitsee n. 200m päässä Siirtolapuutarhayhdistyksen Pirtistä, josta löytyy mökkiläisten käyttöön vesivessat ja suihkutilat. Siirtolapuutarhalle pääsee oman auton lisäksi kätevästi bussilla tai kaupunkipyörillä, joiden lähin asema löytyy aivan puutarhan vierestä. Siirtolapuutarhassa järjestetään kesäkaudella mukavaa yhteisöllistä toimintaa ja tapahtumia, mutta palsta tarjoaa mukavat oltavat myös omaa rauhaa arvostaville.

Lisää kuvia: https://www.dropbox.com/scl/fo/rjgxdjd3aqi4h19kxsv5h/AO8-FkIH6k25NHCFGWmJ4Yw?rlkey=e5t1634efmm9ywm6jiazsi4cy&dl=0⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Jenna Haapaharju